PakCik Google

Google
 

Batrisha Belajar Solat



Alahai..comeynyer anak mummy..Masa ni mummy nk solat maghrib.Batrisha klau mummy solat dia pun nak ikut solat sekali. Dari mummy start amik air semayang, dia dah ikut mummy.Nak gak amik air semayang macam mummy. Tapi abisler basah2 baju dia. Apa taknya sambil amik air semayang sambil dia main air. Bila mummy bentang sejadah dia pun suh mummy bentang sejadah untuk dia.Bila mummy pakai telekung dia pun suh amik tudung dia.Tu sebab mummy belikan khas tudung untuk dia.Biar senang klau tetiba dia buat perangai nkpakai tudung atau telekung macam mummy.Mummy layan jer karenah dia. Bagus juga kecik2 dia dh terdedah dengan cara2 macam mana nk solat ni. Tapi memang kelakar betul bila tengok dia solat ikut mummy...Mulut pun ikut kumat kamit gak. Semoga bila dah besar nanti batrisha akan rajin2 solat.




7 Katakanlah:

Ummi Hanie said...

bagus bebenor tu kak As..kecik2 ni le kite nk melentur buluh kan??
smoga brterusan 'kesolehahan'nyer sampai besor...amin...

MIK'YAL said...

alhamdullilah..semoga batrisha jd muslimah kelak :-) i solat pun selalu letak indah kat sebelah..dia diam ja tgk:-)

MAMASYAZA said...

anak akak pun suka sgt...ikut kalo time akak nak solat..cepat2 je carik tudung nak solat sama....bebudak pompuan mmg selalu tiru apa yg mak dia buat...tu belum bab makeup lagik...perfume la...

Hot Mummy said...

hanie & mik'yal, tuler mintak2 sampai kebesarler dia rajin semayang, semoga batrisha jadi anak solehah gak...

mamasyaza,
mmg betul, batrisha pun klau sy leka mulaler nk me'try' pakai lipstik,make up segala tu..menda2 tu kena letak tmpt tinggi2, klaux abisler dia kerjakan

Rieyuzie Zainul said...

alhamdulillah tu..semoga batrisya jadi anak yang solehah..sejuk perut ibu mengandung kan.. comey dia pakai tudung tu.. :)

Aleyn said...

Rajinnyer dia solat...budak kalau pakai tudung ker telekung ker...makin ke depan pipinyer tuh....gerammm...

Anak kita pun baru selesai belajar solat...sekarang tengah praktikal lah tiap masuk waktu...

http://aiqhil.blogspot.com/2009/07/ainas-prayer-lesson.html

Hot Mummy said...

rieyuzie, sama2lek kita berdoa smga anak2kita mnjd anak yg soleh/solehah...budak kecik pakai tudung mmg nmpk comey

aleyn,
budak kecik2 ni mmg suka ikut apa yg mak bpk dia buat...tu ler nmpk tembam kan pipi dia...